Onze missie en visie op online marketing

De ontwikkelingen gaan hard. De veranderingen zijn ontstaan de door de opkomst van internet. Mensen gebruiken het internet om hun problemen op de lossen. En daardoor is niets meer zoals het was. De wereld verandert van aanbod gestuurd (push) naar vraag gestuurd (pull).

Traditionele media gaan nog altijd uit van ingesleten consumptierituelen. De krant in de ochtend, om 8 uur voor de TV om het journaal te kijken en eens in de week ploft er een magazine op de mat.  ‘Vroeger’ was succes in media vooral een kwestie van kwaliteit in combinatie met voldoende marketingbudget.

Maar consumenten veranderen. Ze besteden steeds meer tijd online. Ze bekijken het nieuws wanneer het gebeurt: online en via social media. En daardoor is het nieuws op papier per definitie oud. En voor €5 koop je een magazine, niet om op de hoogte te zijn van de laatste inzichten en trends, maar om jezelf een heerlijk half uurtje ongestoorde en offline vrije tijd te gunnen. Daarmee veranderen de rollen die traditionele media hadden. Daardoor wordt het voor ondernemers steeds lastiger om hun doelgroep te bereiken.

Visie op online marketing

Wie nu niet bouwt aan het bereik en de betrokkenheid van consumenten, zal het straks moeilijk hebben om verdienmodellen te gelde te maken. En dan geldt het oude Darwinistische principe: ‘Het is niet de sterkste die wint, maar diegene die zich het snelste aanpast.’   Dat betekent dat je je continu moet aanpassen en op tijd moet inspringen op een veranderende wereld. Van bedreigingen juist kansen maken. Want iedereen met een internetaansluiting en toegang tot online en social media kan in theorie een groot publiek bereiken. De concurrentiestrijd gaat nu niet meer om geld, maar om de aandacht van de consument.

Veel ondernemers doen maar wat. Ze laten een website bouwen, ze posten af en toe wat op social media. Maar het overgrote deel van de websites is niet geoptimaliseerd voor de vindbaarheid in Google, en vaak zit er ook geen marketingplan achter. Wij denken deze tactiek niet tot de beste resultaten zal leiden, dat je niet uit je website haalt wat er in zit.  Wij zijn ervan overtuigd dat je planmatig en structureel aan je online propositie en identiteit moet bouwen. Juist nu.  In de praktijk is dat voorbehouden aan ondernemers met een duidelijke visie die zich richten op een bepaalde inhoudelijke niche. Ondernemers die zich duidelijk onderscheiden van anderen en die propositie van offline naar online willen doorvertalen. Ondernemers die het aandurven bestaande patronen los te laten.

Onze missie

Hoe moet jij als ondernemer je positioneren op internet? Wat moet je wel en niet doen? Marktvizier helpt ondernemers bij het bereiken van hun doelstellingen op internet. Pioneren, innoveren en proberen zijn daarin de belangrijkste ingrediënten.  Maar wel goed weten waar je mee bezig bent. Welke content scoort goed? Welke social media kun je het beste inzetten? Wat levert het op aan bezoekers en klanten? Wat is het effect van online adverteren? We meten het effect van alle veranderingen die we online doorvoeren. Dat levert een voortschrijdend inzicht op hoe je tegen de laagste kosten het beste uit jouw online marketingstrategie kunt halen. Zodat je je voorsprong kunt pakken op de concurrentie.

Marktvizier Online Marketing

Internet adapts sinds 1999. We hebben niks ‘van horen zeggen’. We hebben al veel veranderingen meegemaakt. Trends zien komen en gaan. Wij adviseren met visie, daadkracht en creativiteit ondernemers over hoe ze online hun identiteit kunnen versterken en hun propositie kunnen aanpassen aan de verwachtingen van een veranderende consument. En dat tegen de laagst mogelijke kosten.